THE GREAT

Vannsportgruppa 2010

Status vannsportgruppa i Hvaler seilforening 17/4 2010.

Jolle
På jollefronten er det ny aktivitet i år. En del foreldre meldte sin interesse, og det ble avholdt et

møte om jolleseiling i vinter. Dette har resultert i et kurs for foreldre, og ukentlige jolleseiling for barn på Onsdager klokken 18:00. Materiellet i jollegruppa er i hovedsak 2 stk Tvåkrona. Optimistjollene er delvis i dårlig stand, og dessuten vanskelig å bruke i området pga mye båttrafikk. Vi vil helst ha med en voksen i hver båt. Det passer best i Tvåkrona. Tusen takk til Frank Pettersen for stor innsats med det praktiske rundt jollene og opplæring av foreldre.

vidarseiler
Bilde: Vidar 4,5 år seiler for aller første gang på Skjærhalden-fjorden.

Windsurfing
Høsten 2008 ble det startet en vannsportgruppe i Hvaler seilforening. Denne har ansvaret for aktiviteter for barn og ungdom. Det ble startet en ny windsurfing-gruppe for å gi et tilbud til tenåringer. Denne er for målgruppen; ungdom mellom 13 og 19 år. Det har vist seg at mange jolleseilere gir seg i ungdomsårene, og det var ønsket om å beholde disse, og å gi et tilbud til denne aldersgruppen som førte til oppstarten av windsurfing-gruppa. Tilbudet har vært veldig populært og utstyret er allerede "godt brukt". Neste skritt på materialfronten er å gi windsurfing-seilene en overhaling med monofilm-tape. Treningene for nybegynnere har foregått på Ørekroken. De viderekommende bruker også Skjærhalden fjorden og Brattestø for windsurfing. Den kalde vinteren i år, og all isen, gjorde at det ble liten aktivitet i den kalde årstiden. I 2009 surfet vi fra Januar. Det gikk ikke i år pga is. Men det er allerede gjennomført 3 seileøkter i windsurfinggruppa per 17/4. Tusen takk til Simen Eie for stor innsats med organiseringen av Windsurfing.
krokentoseiler
Bilde: Ørekroken er perfekt for nybegynnere. Langgrunt, og man driver ikke vekk.

Hilsen leder i vannsportgruppa Halvor Torgersen